top of page

בלוג

  • תמונת הסופר/תעו"ד אייל גוזלן

טעויות יקרות בעסקאות מקרקעין


החלטתם לקנות דירה? החלטתם למכור את הבית? כעו"ד שעוסק בעיקר בעסקאות מכר, אני נתקל בטעויות שנעשות לקראת העסקה ובמהלכה. עסקת מקרקעין היא עסקה מורכבת, וכל סיבוך או טעות עולים ביוקר. ריכזתי עבורכם 5 טעויות נפוצות שאני נתקל בהן ביומיום ושאסור לכם לעשות אם אתם קונים/מוכרים נכס:

  1. בדיקת שווי הנכס – המחיר שמבקש המוכר, לא תמיד תואם את המחיר הנכון בשוק. גם אם המחיר מתאים לכם, צריך לקחת בחשבון שהבנק יאשר לכם משכנתא לפי ערך הדירה שייקבע בהערכת שמאי. ולכן, מומלץ לפני שחותמים על הסכם, לבדוק באתר רשות המיסים (קישור בתגובות) מה היו העסקאות האחרונות ברחוב שבו אתם מעוניינים לרכוש נכס. יש לשקול גם שמאות מקדימה (כפי שהוסבר בפוסט בעבר) שבה ייקבע מה המחיר הריאלי של הנכס.

  2. זכרון דברים – טעות נפוצה שחוזרת על עצמה היא לקוחות שמתקשרים למשרדי אחרי שהם חתמו על זכרון דברים. זכרון דברים הוא מסמך שהמוכר והקונה חותמים ביניהם, בלי נוכחות של עורכי הדין. מסמך כזה עלול להיות חוזה מחייב לכל דבר ועניין. וכך, חתמתם למעשה על חוזה לקניית בית, מבלי שעוה"ד שלכם ליווה אתכם בעסקה.

  3. עלויות העסקה – שווי הדירה לא נגמר במחיר אותו משלמים למוכר. ישנן הוצאות נלוות שלעיתים אנו שוכחים לקחת בחשבון. כשקונים נכס יש לקחת בחשבון תשלומי מס רכישה, שמאות מקדימה (במקרה הצורך), חברת בדק, דמי תיווך ושכר טרחת עורך דין. כשמוכרים נכס יש לקחת בחשבון תשלומי מס שבח, היטל השבחה ועוד. לעיתים התשלומים הללו מגיעים לעשרות אלפי שקלים ועלולים להכביד על הצדדים אם לא נלקחו בחשבון.

  4. ״סומכים על הצד השני״ – קונים רבים מגיעים אליי להתייעצות ואומרים שהמוכר אמר להם שהוא כבר משלם את שכר הטרחה של עוה"ד ולכן הם לא צריכים עו"ד מצידם. יש חשיבות עליונה להיות מיוצגים על ידי עו"ד שידאג לאינטרסים שלכם. כאשר אתם מבצעים את העסקה הכי חשובה בחייכם, כדאי מאוד שיהיה לכם עו"ד שאתם סומכים עליו, שיידע להסביר, להנגיש ולהיות עבורכם בכל התהליך.

  5. עסקת back to back – זו עסקה שבה אתם מוכרים את הדירה הישנה שלכם וקונים דירה חדשה. לפעמים לקוחות להוטים להתקדם ואז אין סנכרון בין עסקת המכירה לעסקת הקנייה. בעסקת back to back חשוב לפנות לעו"ד כבר בשלב המו"מ כדי שהוא ינחה אתכם איך לנהל את השיחות עם הקונים והמוכרים.

 

חשוב לפנות לעו"ד כבר בשלבים המוקדמים של העסקה. כך תקבלו הכוונה וליווי ותמנעו מטעויות שעלולות לעלות לכם ביוקר.


מוזמנים לפנות לשיחת ייעוץ ללא עלות, למשרדנו המתמחה במקרקעין בטלפון 02-6337021.







202 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עושים סדר | ייפוי כוח מתמשך ונכסי מקרקעין

לאחרונה פונים אליי לקוחות רבים לעריכת ייפוי כוח מתמשך ובשונה מבעבר, עולות שאלות הקשורות לתחום עיסוקי בעולם המקרקעין - ״מה קורה אם מיופה הכוח צריך למכור את דירתי? , האם הוא יכול לטפל בענייני השכירות של

פודקאסט ׳זמן לחשוב׳ | רוית גופמן ואייל גוזלן

בעולם המשפט אין לרוב מקום להתחדשות, מתיחת גבולות או שינויים מהותיים בתצורת ההתנהלות. הבירוקרטיה הענפה מכתיבה לרוב תהליכים מובנים ולעיתים אף מקשה על הצורך להתגמש ולחשוב מחוץ לקופסא. אז איך בכל זאת מכני

שמאות מקדימה

מהי בכלל שמאות מקדימה ולמה היא חשובה? כאשר אתם רוכשים דירה ומתכננים לקחת משכנתא, הבנק יבקש מכם לבצע שמאות על מנת לקבוע את ערך הדירה. ערך הנכס ייקבע לפי דו"ח השמאי או לפי הסכם הרכישה, הנמוך מבין השניים

bottom of page