top of page

בלוג

  • תמונת הסופר/תעו"ד אייל גוזלן

?איך בוחרים עורך דין מקרקעין

עודכן: 15 ביולי 2020

עולם המשפט נחלק לתחומים רבים: דיני נזיקין, משפט פלילי, דיני משפחה, הוצאה לפועל וכו'. יחד עם זאת, כמעט כל עורך דין יגיד שהוא "עושה גם מקרקעין". למה? כי הדעה הרווחת היא שרוב עסקאות המקרקעין הן עסקאות "פשוטות" שלא אמורות להסתבך ולכן אין בעיה שכל עו"ד יעשה אותם.

 

כעורך דין שעיסוקו העיקרי הוא מקרקעין, דעתי היא שיש חשיבות עליונה לבחור עורך דין שמגיע מתחום המקרקעין, אשר חי ונושם את התחום.

עסקת מקרקעין היא כנראה העסקה הגדולה ביותר שאדם עושה בחייו. לכן גם עסקה שיכולה להיראות "פשוטה" בעיני עורך הדין, היא בטח עסקה מורכבת עבור הלקוח. לכן, נדרש מעורך הדין להכיר את הנושא לעומק, כדי שיוכל לפשט ולהסביר את העסקה ללקוח.

אז איך בוחרים עורך דין לעסקת מקרקעין?

  • מקצועיות – המחשבה היא שעורך דין מקצועי, אשר מגיע מרקע של מקרקעין, מכיר את השוק, מכיר את החוזים ויודע איך להגן על הלקוח שלו בצורה מיטבית. עורך דין מקרקעין יודע אילו דברים עלולים להסתבך, איך למנוע מהלקוח לעשות פעולות שיזיקו לו, ואיך להגן על הלקוח מצרות עתידיות.

  • זמינות – כאמור, עסקת מקרקעין היא עסקה גדולה מאוד עבור הלקוח. מטבע הדברים העניין יכול להיות מלחיץ ולא ברור עבור הלקוח. מעורך דין העוסק בתחום המקרקעין נדרשת זמינות עליונה ללקוח בכל שעה, תוך מתן שירות בסבלנות והנגשת המידע ללקוח.

  • אמינות – מערכת היחסים בין עורך הדין במקרקעין לבין הלקוח היא מערכת יחסים מיוחדת. יש שלבים בהליך בהם נדרש עורך הדין במקרקעין לשמור כספים בנאמנות עבור הלקוח והלקוח צריך לסמוך על עורך הדין. כמו כן, הסכמי מכר מנוסחים לרוב בצורה כזאת שתגן על המוכר והקונה, ומטבעם ארוכים ומסורבלים. לא תמיד הלקוח יודע ומבין מה נכתב בהסכם. מעבר לדרישה הטבעית מעורך הדין במקרקעין להסביר ללקוח כל סעיף בהסכם, הלקוח סומך על עורך הדין כי הוא מגן עליו ולא ייתן לו לחתום על חוזה אשר גורם לו לסיכונים.


 

בנימה אישית אציין כי מערכת היחסים בין הלקוח לעורך הדין במקרקעין מבוססת על אמון, כאשר הלקוח מסתמך על עורך הדין שיישמור עליו בעסקה הגדולה והרגישה ביותר בחייו. לדעתי, על עורך הדין חלה החובה להנגיש את המידע עבור הלקוח, ולתת לו את תחושת הבטחון שהוא שומר עליו ומגבה אותו.


לכן, חשוב שלקוח בעסקת מקרקעין יפנה לעורך דין העוסק בתחום המקרקעין, שמבין בכל הדקויות הקיימות בתחום.


מוזמנים לפנות לשיחת ייעוץ ללא עלות, למשרדנו המתמחה במקרקעין בטלפון 02-6337021.




38 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

עושים סדר | ייפוי כוח מתמשך ונכסי מקרקעין

לאחרונה פונים אליי לקוחות רבים לעריכת ייפוי כוח מתמשך ובשונה מבעבר, עולות שאלות הקשורות לתחום עיסוקי בעולם המקרקעין - ״מה קורה אם מיופה הכוח צריך למכור את דירתי? , האם הוא יכול לטפל בענייני השכירות של

טעויות יקרות בעסקאות מקרקעין

החלטתם לקנות דירה? החלטתם למכור את הבית? כעו"ד שעוסק בעיקר בעסקאות מכר, אני נתקל בטעויות שנעשות לקראת העסקה ובמהלכה. עסקת מקרקעין היא עסקה מורכבת, וכל סיבוך או טעות עולים ביוקר. ריכזתי עבורכם 5 טעויות

פודקאסט ׳זמן לחשוב׳ | רוית גופמן ואייל גוזלן

בעולם המשפט אין לרוב מקום להתחדשות, מתיחת גבולות או שינויים מהותיים בתצורת ההתנהלות. הבירוקרטיה הענפה מכתיבה לרוב תהליכים מובנים ולעיתים אף מקשה על הצורך להתגמש ולחשוב מחוץ לקופסא. אז איך בכל זאת מכני

bottom of page